Kereskedelem

Árut raktározzon,
Ne vírusokat!

Manapság a fogyasztók, ha kivételesen nem online vásárolnak – hanem elfáradnak a boltba és személyesen veszik meg egy cég termékét – még akkor is rákeresnek előtte az interneten.  A kereskedelem ezen irányú változása lehetőséget teremtenek mind a márkák, mind a fogyasztók számára, ugyanakkor számos potenciális új sebezhetőségnek adnak teret.

Fenyegetések hálójában

A kereskedelmi vállalatok számára digitalizáció már nem opció, ha versenyképesek kívánnak maradni.  Ezzel együtt sajnos a számítógépes bűnözők elsőszámú célpontjává váltak, mivel ezen szervezetek temérdek ügyféladattal és a hozzájuk tartozó pénzügyi adatokkal is rendelkeznek, melyekkel számtalan módon tudnak visszaélni. A szomorú valóság az, hogy sok kereskedelmi cég IT-infrastruktúrájának védelme meglehetősen elavult vagy hiányos.

Technológia trendek és kihívások

A kereskedelemben egyre korszerűbb és innovatívabb megoldásokat implementálnak. Napjaink technológia trendjei számos olyan kiberbiztonsági kockázatot és kihívást állítanak a szektorban dolgozók elé, melyet érdemes felelősen kezelniük.

Személyre szabott tartalom

Személyre szabott tartalom

Énközpontú világunkban a fogyasztók elvárják a márkáktól, hogy egyénileg szólítsák meg őket. Ez a gyakorlatba ültetve azt jelenti, hogy hajlandók megadni személyes adataikat a cégeknek egy testreszabott élményért. A cégek nyomon követik online viselkedésüket, és felhasználják azt személyre szabott ajánlások, tartalmak, akciók létrehozása érdekében. Ezt a hatalmas fogyasztói adatbázist nyomon követni, tárolni és felelősen kezelni nem kis kihívás, hisz még viszonylag kisebb kereskedő cégek is számítógépes támadások célpontjaivá válhatnak az ügyfelek értékes adatai miatt. A sikeres adathalász támadások, hackelések és nem utolsó sorban a felelőtlen adatkezelés miatt kiszabható bírságok elkerülése érdekében a vállalatoknak biztonságos hálózatokat kell kiépítenie és fenntartania.  

Chatbotok és az AI

A mesterséges intelligencia (AI) hozzáadott értéket képvisel a kiskereskedelemben. Egyrészt segít a vállalatoknak jobb, gyorsabb szállítás kivitelezésében, folyamataik (beszerzés, számlázás, stb.) optimalizálásában. Másrészt az ügyfelek felé egy AI-val támogatott chatbot megkönnyíti a vállalatok számára, hogy személyre szabott tartalmat tudjanak nyújtani az ügyfeleik részére. A csevegőbotok nem csak az ügyfelek kérdéseire válaszolnak, hanem egyre inkább hozzájárulnak az értékesítés növeléséhez. Mint minden számítógépes program, egy nem megfelelő védelemmel ellátott chatbot is veszélyt jelent: ha kompromittálják, megnyithatja a vállalat teljes infrastruktúráját egy rosszindulatú támadónak.

Chatbotok és az AI
Digitális valóság (AR / VR)

Kiterjesztett valóság

Az AR (kiterjesztett valóság) sok szempontból jobban megfelel a kiskereskedelmi piacnak, mint unokatestvére: a virtuális valóság (VR). A VR-tól eltérően használata nem igényel drága felszerelést, minden amire szükség van ott lapul a vásárlók zsebében, nevezetesen egy okostelefon.  Más élvonalbeli innovációkhoz hasonlóan fennáll annak a veszélye, hogy a kiskereskedelemi vállalkozások anélkül kezdik el az üzleti lehetőségekkel kecsegtető AR-megoldások bevezetését, hogy teljesen tisztában lennének a potenciális sebezhetőségekkel. Például egy túlterheléses támadás (DDoS) áldozatául esett AR eszköz használhatatlanná válhat. Ez rettentően kínos lehet a kereskedelmi márka számára, és hitelességének, megbízhatóságának megítélését kockáztatja vele.

Termékút automatizáció

A kiskereskedelmi termék általában azonos úton mennek keresztül, mielőtt otthonunkban találkozhatnánk velük: tervezés, anyagbeszerzés, gyártás, terjesztés és eladás. A kereskedők egyre újabb módszereket keresnek az egyszerű, ismétlődő folyamatok elvégzésére. Ennek eredményeképp sok feladatot ma már gépek, robotok visznek végbe, aminek sok potenciális előnye van: költségeket spórolhatunk meg, növelhetjük a termelékenységet, optimalizálhatjuk a készlet-tervezést, a raktározást és az átfutási időket. Az automatizálás a végső kiskereskedelmi élményt is befolyásolhatja: biztosan mindenki találkozott már önkiszolgáló kioszkkal is egyes kereskedelmi egységekben. Bár az IoT-eszközök és az automatizálás hasznos és elkerülhetetlen, a vele járó fenyegetettségeket felelősen kell kezelni: a bűnözők potenciális támadási felületként használhatják azokat.

Termékút automatizáció
Blokklánc-technológia

Blokklánc technológia

A kereskedelem a blokklánc technológia ígéretes felhasználási területe. Segítségével növelhetjük az átláthatóságot és fokozhatjuk az ellátási láncok hatékonyságát. A titok a blokkláncok működésében rejlik: az elosztott főkönyvi technológián alapú rendszer minden egyes tárolt információt időbélyegzővel lát el és decentralizáltan tárol. Ez azt jelenti, hogy minden megállapodás, szerződés, fizetés vagy ügyfél-interakció digitálisan rögzített, megváltoztathatatlan és könnyedén megosztható. Ennek eredményeképp egy áru eredete pontosan visszafejthető a legkomplexebb ellátási láncokban is, továbbá segít a hamisított termékek kiszűrésében is. Maga a technológia meglehetősen biztonságos, viszont például a titkosítási kulcsokat gyakran nem biztonságos eszközön tárolják, kompromittálva ezzel az egész hálózatot. Potenciális sebezhetőségek rejtenek még nem megfelelően védett csomópontok, és azon partnerek és beszállítók IT-infrastruktúrája, melyeken hatalmas biztonsági rés tátong.

Tudatos ügyfelek

A kereskedők hírnevét számos tényező befolyásolhatja. Alapvetően ha az eladott termékről bebizonyosodik, hogy silány minőségű vagy veszélyt jelent, a fogyasztók nagyon gyorsan elpártolnak. Az internet korában a vásárlók villámgyorsan megosztják a véleményüket, és nem csak a terméket, hanem magát a kiszolgálást, az ellátási láncot is használják egy kereskedő megítélésére. A hírnév károsodásának legveszedelmesebb forrása azonban, ha egy vállalat az ügyfél adatokkal nem bánik felelősen: az adatsértés nem csak hírnév csorbulásával és vásárlók elvesztésével járhat, de hatalmas bírságot is vonhat maga után. Az adatok megfelelő védelme ezért elengedhetetlen egy kereskedelmi vállalat számára.

Tudatos ügyfelek

Válassza az igényei szerint legmegfelelőbb Kaspersky-védelmet!

A Kaspersky megoldások bizonyított védelmet garantálnak a kibertámadások ellen minden kereskedelmi vállalat számára. 

 
kaspersky-endpoint-security

Kaspersky Endpoint Security

A Kaspersky végpontvédelme alkalmazkodik egyedi igényekhez, és teljes biztonságot nyújt bármilyen szofisztikált támadás ellen. Hatékonyan megvédheti saját és vevői érzékeny adatait, és megfelelhet a GDPR-előírásoknak – hála a magasszintű titkosítási funkcióinak. Lehetősége van kiemelt támogatás igénylésére is (Kaspersky Maintenance Service Agreement Plus), mely kiberbiztonsági incidensek esetén jöhet igazán jól.

kaspersky-hybrid-cloud-security

Kaspersky Hybrid Cloud Security

Használja ki a felhő adta lehetőségeket és tudja teljes hálózati infrastruktúráját biztonságban a Kaspersky Hybrid Cloud Security-vel. Biztosítson teljes átláthatóságot, egyszerűsítse a bevezetési és menedzsmentelési feladatokat és automatizálja a biztonságát előre meghatározott házirendek és szabályok segítségével.

Kaspersky-threath-managment-defense

Kaspersky Threat Management and Defense

A Kaspersky ezen megoldásai preventív módon segítenek levelező szerverek védelmében, továbbá spam-, adathalász-, valamint általános és fejlett malware-fenyegetések elhárításában. Védje meg könnyedén infrastruktúráját az internet veszélyeitől, blokkolja a veszélyes webes forgalmakat hatékonyan.

kaspersky-iot-security

Kaspersky IoT Security

Dolgozzon bármely érzékelővel, intelligens mérőeszközzel, POS rendszerrel vagy egyéb IoT eszközzel, a Kaspersky IoT Security használata erősen ajánlott. A legtöbb ilyen eszköz sajnos a biztonság területén meglehetősen elavult, számtalan támadási pontot hordoz magában. A Kaspersky ezen megoldásával védelmet biztosíthat ezek számára, miközben a jogszabályi követelményeknek is megfelelhet.

kaspersky-cybersecurity-serviceses

Kaspersky Cybersecurity Services

A Kaspersky számos kiberbiztonsági szolgáltatást biztosít a kereskedelmi vállalatok számára. Segítségükkel bepillantást nyerhet ügyfél-specifikus fenyegetettségi faktorokhoz, tesztelheti rendszereit behatolások ellen vagy épp azonnali kiberbiztonsági reagáló csapatok nyújthatnak Önnek segítséget kritikus fontosságú infrastruktúrájának védelme érdekében. Kivizsgálhatja az incidenseket, jelentéseket kaphat és proaktív intézkedéseket foganatosíthat.

kaspersky-fraud-prevention

Kaspersky Fraud Prevention

A kiberbűnözök mindent megtesznek, hogy a rendszerekben lévő réseket saját előnyükre fordítsák. A rendszereinket kettős védelemmel láthatjuk el ennek elkerülése érdekében. Egyrészt a Kaspersky kétfaktoros hitelesítési megoldásával zökkenőmentes, emelt biztonsági szintű beléptetés valósulhat meg a kritikus fontosságú rendszerekbe. Másrészt bevethetjük a Kaspersky automatizált csalás-elemző szolgáltatását, mely valós időben monitorozza az eseményeket. Használatával megfontolt döntéseket hozhatunk, és hatalmas segítséget nyújt a szofisztikált csalási esetek felderítésében.

Kaspersky DDoS védelem

Kaspersky DDoS védelem

Védje meg webszervereit és egyéb internet-függő szolgáltatásait a DDoS támadásoktól. A túlterheléses támadások szolgáltatás kimaradást eredményeznek, amit egy kereskedelmi vállalat nem engedhet meg magának. A Kaspersky DDoS védelmi megoldásaival lehetősége nyílik a forgalom-eltereléses támadások kivédésére, és kritikus fontosságú infrastruktúráit biztonságban tudhatja a rosszindulatú támadóktól.

Biztosítson maximális védelmet!

Nem találta amit keres? Egyedi igényei vannak? Nem biztos abban, hogy melyik Kaspersky-védelem lenne az Ön számára a legmegfelelőbb? Vegye fel velünk bátran a kapcsolatot, munkatársaink a segítségére lesznek egy személyre szabott védelmi megoldás kiválasztásában.